Toxina botulinică se află pe primul loc în topul alegerilor românilor atunci când vine vorba de estetică medicală. Vârsta la care aceştia încep să îşi facă proceduri estetice este de aproximativ 25 de ani în rândul femeilor şi de circa 35 de ani la bărbaţi.
Medicina estetică: topul ţărilor 2019
SUA se află pe locul întâi cu 2,7 milioane de proceduri non-chirurgicale, urmată de Japonia cu 1,4 milioane de proceduri cosmetice non invazive şi Brazilia cu aproape 1 milion de tratamente de estetică medicală. SUA deţine aşadar 24,4% din piaţa de proceduri non chirurgicale la nivel mondial, Japonia 8,8% iar Brazilia 6,8%. La nivel global, per total, piaţa de chirurgie estetică (proceduri invazive şi non invazive) a crescut cu 5% faţă de anul trecut.
Veniturile nete realizate din toxina botulinică folosită ca tratament în estetica medicală la nivel global au atins suma de 199,4 milioane de dolari în ultimul sfert al anului 2016, potrivit Societăţii Americane de Chirurgie Plastică.
86,4% dintre clienţii de chirurgie estetică (chirurgicale şi non-chirurgicale) sunt femei, în timp ce 14,4% sunt bărbaţi, aceştia din urmă prezentând o uşoară creştere faţă de 2016.
Toxina botulinică, mereu la modă
De la primul articol despre toxina botulinică, publicat în 1985, şi până astăzi, această substanţă a ajuns cea mai populară în rândul tehnicilor de estetică medicală. Introdus în anul 2000, acidul hialuronic câştigă şi el rapid teren. Cea mai folosită procedură de estetică medicală non invazivă este tratamentul cu toxină botulinică. Numărul acestora a fost de 5 milioane în 2017 şi reprezintă o creştere de 1% în ultimele 12 luni, conform studiului anual Global Aesthetic Survey realizat de ISAPS (The International Society of Aesthetic Plastic Surgery).
Sursa: www.csid.ro