Sunt unele persoane care cred că moda ceasurilor de mână tinde să devină un capitol al trecutului. Sunt acele persoane care nu pun accentul pe modul în care un accesoriu schimbă radical ţinuta, oferindu-i un plus de eleganţă şi o fărâmă de viaţă (de ce nu?). Cei mai cunoscuţi oameni ai modei sunt de părere că ceasurile sunt printre singurele accesorii care nu îşi pierd valoarea în timp şi vor rămâne o lungă perioadă de timp în tendinţe. Dacă vă decideţi să faceţi cadou un ceas, nu aveţi cum să daţi greş, pentru că reprezintă precizia şi, de cele mai multe ori, vor ţine o viaţă întreagă. De asemenea, ceasul este un cadou perfect atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi (mai ales!).
Singura condiţie este să ştiţi cum să le alegeţi! Investiţia nu mai este atât de mare dacă optaţi pentru mărcile populare, care oferă produse de calitate, însă nu în mod neapărat scumpe. Totuşi, este foarte important ca înainte să investeşti într-un ceas, să te familiarizezi cu mărcile consacrate, dar să ştii şi cine sunt personalităţile care le poartă. De exemplu, ştiai că James Bond optează pentru ceasurile Omega?
Iată câteva mărci de ceasuri în tendinţe:
Fossil-ul american
Foarte bine cunoscută în Europa este Fossil Inc. – marcă americană ce oferă nu doar ceasuri, ci şi haine şi alte tipuri de accesorii. Fraţii Tom şi Kosta Kartsotis deţin aproximativ 30% din acţiunile Fossil şi se spune că denumirea firmei este, de fapt, porecla pe care i-au dat-o tatălui lor. Merită amintit că printre brand-urile acestei companii se numără şi Emporio Armani, Burberry şi Karl Lagerfeld.
Luxul adevărat Rolex
Oricine a auzit de ceasurile Rolex, datorită creaţiilor revoluţionare şi spectaculoase. Dedicate persoanelor cu averi nebănuite, compania a fost întemeiată în Londra anului 1905, de Hand Wilsdorf şi Alfred Davis. Nu mai puţin de 2.000 de ceasuri pe zi sunt produse în Geneva, clasând Rolex pe primul loc în topul bunurilor de lux.
„Timepieces” Harry Winston
Măiestria tradiţională a creaţiilor elveţiene este combinată perfect cu înalta calitate a bijuteriilor în ceea ce priveşte marca Harry Winston. Bine cunoscut pe piaţa ceasurilor de lux încă din anul 1989, brand-ul datorează totul minţilor creative din Geneva sau, cum e supra-numită, „capitala ceasurilor”.
Preţiosul Cartier
Dacă multe mărci de ceasuri sunt visul oricărui bărbat, Cartier este al multor femei, bijuteriile cu care sunt încrustate transformând accesoriul într-o adevărată podoabă de lux. Fondat în Paris, se poate spune despre Cartier că şi-a câştigat reputaţia de cel mai faimos brand de ceasuri de lux, fiind şi un pionier în industria europeană, întrucât este strâns legat de primele ceasuri de mână.
Luxul elveţian Breitling
Arta preciziei are cote deosebite la elveţieni, oricine ştiind că ei sunt creatorii celor mai bune ceasuri din lume. Breitling respectă întrutotul regula! Fondat în 1884, brand-ul oferă ceasuri pentru scufundări, aviaţie şi… lux.
Omega şi James Bond
După cum v-am dezvăluit deja, James Bond este fidel brad-ului Omega, label elveţian, bineînţeles. Au trecut aproape 100 de ani de când este una dintre cele mai populare mărci de ceasuri din lume şi îşi păstrează renumele în continuare. În 1917, erau parte din uniforma militarilor britanici şi americani, iar asta spune totul. Încă un detaliu care merită amintit: este primul ceas care a păşit pe Lună…
Hublot – un început de lux
Comparativ cu giganţii elveţieni, se poate spune despre Hublot că este abia la început de drum pe piaţa ceasurilor de lux. Este fondat în 1980, dar a urcat rapid în topurile preferinţelor, fiind asociat cu regalitatea europeană.
„Entry level” Tissot
Una dintre mărcile cele mai extinse în lume este Tissot, regăsindu-se în 150 de ţări şi în peste 16.000 de spaţii comerciale. Fondată în Charles-Felicien Tissot şi fiul său, Charles-Emile Tissot, Tissot este o marcă de lux elveţiană, şi cea care a creat primul ceas de buzunar cu două fusuri orare, în anul 1853.
TAG Heuer – fashion dus la alt nivel
Label este cunoscut pentru ceasurile sport, TAG Heuer a fost fondat în Elveţia anului 1860, de Edouard Heuer. Ceasurile TAG Heuer sunt foarte bine cunoscute printre bărbaţii pasionaţi de Formula 1, Carrera, Grand Carrera şi Monaco.
Grupul Swatch: Longines
Fondată în 1832 de Auguste Agassiz, Langines are ambasadori importanţi, printre aceştia numărându-se şi Aishwarya Rai. În prezent, marca este deţinută de grupul Swatch, iar logo-ul său – clepsidra cu aripi, este cel mai vechi semn înscris pentru o marcă de ceasuri.